:: nawigacja strona główna » porady

Porady i wskazówki
 




Trening na bieżni jest bardzo prosty i przynosi
w krótkim czasie trwałe efekty, dając jedno-cześnie psom masę zabawy.
W Fit Fur Life psy są naszą pasją, całym naszym życiem. Spędziliśmy lata tworząc obecne modele, żeby Twój pies mógł cieszyć się doskonałym zdrowiem i kondycją przez całe życie.

Tutaj znajdziesz wskazówki i porady, jak zapewnić Tobie i Twojemu psu najwięcej korzyści i zabawy ze stosowania programu Fit Fur Life. Jeśli masz jakiekolwiek inne pytania, śmiało dzwoń lub napisz do nas maila.

Zapoznanie psa z bieżnią.
  • Kiedy pierwszy raz wprowadzasz psa na bieżnię, upewnij się, że jest to dla niego przyjemne doświadczenie. Użyj smakołyka lub jego ulubionej zabawki, aby zachęcić go do wejścia na bieżnię.
  • Trzymając psa na luźnej smyczy, spróbuj przjeść kilka razy od tylnej do przedniej części bieżni. Pamiętaj aby nie wciągać psa i nie zmuszać go do tego, a jedynie zachęcać.
  • Kiedy pies jest już zrelaksowany i przecho-
    dząc przez bieżnię koncentruje się na Tobie,
    a nie na nowym doświadczeniu, zatrzymaj go na bieżni i włącz ją, ustawiając bardzo wolną prędkość między 0.4 - 0.8 km/h.
  • Powoli, powoli, bez pośpiechu - na tym to polega. Pamiętaj, że tylko zapoznajesz psa
    z bieżnią.
  • Po 30 sekundach wyłącz urządzenie i nagródź psa za dobrze wykonane zadanie. Spróbujcie wykonać to ćwiczenie kilka razy.

Rozbudowa mięśni psa
  • Jeżeli chcesz poprawić ogólny rozwój mięśni twojego psa, najlepszą droga jest trening w indywidualnym tempie na bieżni ustawionej w pozycji poziomej.
  • W celu wzmocnienia tylnych partii ciała, użyj funkcji uniesienia przedniej części bieżni, zwiększając stopniowo co 1% nachylenie.
  • Aby wzmocnić ramiona i mięśnie przedniej partii ciała, użyj funkcji spadku, pozwalając niejako poruszać się psu "z górki".
  • Intensywny trening powinieneś przeprowadzać co drugi dzień.
Wzmocnienie mięśni psa.
  • Aby zwiększyć napięcie mięśni i uzyskać bardziej atletyczną budowę ciała, Twój pies musi poruszać się bardzo szybkim krokiem lub kłusem.
  • Użyj funkcji nachylenia i spadku, w zależności nad którą grupą mięśni chciałbyś popracować. Pamiętaj, aby być zawsze blisko swojego psa, kiedy intensywnie ćwiczy na bieżni.
  • Najlepsze rezultaty osiągniesz trenując codziennie, rozpoczynając od sesji 3-5 minutowych i wydłużając je do maksimum 30 minut.


Redukcja wagi ciała u psów z nadwagą

  • Psy, które mają problem z otyłością, są z reguły ospałe i pozbawione energii.
  • Trening na bieżni może to całkowicie zmienić, jednak proszę zacząć od bardzo niskich prędkości i krótkich czasów ćwiczeń.
  • Polecamy zacząć od treningów 2 razy dziennie po 2-4 minuty. To pozwoli wzmocnić się sercu Twojego psa i nie spowoduje niepotrzebnego ryzyka.
  • Kiedy Twój pies będzie w stanie bez widocznego zmęczenia odbyć 10 minutową sesję, zobaczysz sam, jak zmieniło się jego nastawienie do życia, a przede wszystkim jego kształty.